klik jangan tak klik!

Tuesday, July 7, 2009

Pertama Kali Mengenal Manik

Pada mulanya saya bukanlh pecinta kpd jarum,gunting & benang. Macam leceh je.. Tetapi saya minat sgt pada manik dan labuci. Masalahnya hage dia cukup mahal. Sehelai baju blaus manik yg dh siap jual di kedai RM89.00. Mahalkan! Nk beli tu berkira jugalah.
So, mcm mana saya boleh terjebak dgn dunia jahitan manik ni? He he he.. dr adik ipr ler. Dulu masa saya kerja sebelum jd suri rumah, bj2 manik saya semua adik ipr yg jahitkan. Ttp di sebbkan tempahan jhtn manik dia makin byk lama2 di x smpt nk jhtkan. Di sebabkn saya nk sgt pkai bj tu maka dia suh jht sndiri. Jahit sendiri?? mana reti.
Nak tak nak saya pun jht ler sndiri. Mula2 berair gak lh mata ni, tgk bnda kecik2. Pastu sabar gak ler adk ipr nk ngajor. Mana tak nyer jab2 sy lupa. Tp akhirnya atas kesabaran dia jd gak jhtn mnik saya. Bebal upernya aku ni hehehe..
Bila dh siap tu bgga ler.. coz ia hsl tangan sndiri.
Skrg jhtn manik sudh menjadi ke utamaan saya. Wlaupun jhtn saya simple tp saya puas. Skrg saya dh amik kusus asas jthtn manik di Nora Collection, dlm masa yg sama saya still bljr ngan adk ipar (Azila Menhad). Respek tul kt dia, xyh amik apa2 klas jhtn mnik, jhtn dia mmng ada KlasS...

1 comment:

sanimas said...

tercapai gak2 nak ader blog sendiri psl manik ni....